مقاله

چگونه وارمر خوب را بشناسیم

شمع وسیله ای است که در طول تاریخ جایگاه ویژه ای در زندگی بشر داشته است.( شمع وارمر چیست) درست است که امروزه بر خلاف گذشته به دلیل وجود لامپ ها، از شمع برای روشنایی استفاده نمی شود و صرفا جنبه تزئینی دارد. در عین حال شمع نسبت به گدشته مصرف بیشتری داشته و به همین دلیل است که صنعت شمع سازی رشد چشم گیری در عرصه جهانی داشته است.

استفاده از شمع وارمر از گذشته تا به امروز، برای مصارف گوناگونی مانند روشنایی و گرما، تزیین مجالس مختلف، اجرای مراسمات خاص رواج داشته است. معمولاً در استفاده از شمع نوع و رنگ آن تاثیر زیادی در انتخاب شمع دارد. در دنیای پیشرفته امروز دیگر خبری از شمع های ساده و زمخت نیست. انواع مختلفی از شمع با رنگها و طرح های زیبا و متنوع وجود دارند که پاسخگوی سلایق تمامی مصرف کنندگان هستند. برخی از آن ها به قدری زیبا و شکیلند که از آنها برای تزیین مکانهای مختلف استفاده می شود. اما در این بین چیزی که بیشتر از همه مهم است، کیفیت شمع است.

شمع وارمر

شمع وارمر سپهر، بدون دود و آلودگی

 

انتخاب شمع خوب، امری آسان اما پیچیده است!

در انتخاب یک شمع نکات و موارد زیادی می وانند تاثیر گذار باشند. هر فرد با توجه به سلیقه، شرایط و نیاز خود آن را انتخاب خواهد کرد. شمع وارمر، یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین شمع ها در جهان و همین طور ایران می باشد که با یک بررسی سطحی می توان به این نتیجه رسید. این شمع ها که نام دیگر آن ها تی لایت (tealight) می باشد. ویژگی ها و قابلیت های این نوع از شمع ها موجب محبوبیت آن در میان مردم شده است.

کیفیت شمع از مهم ترین مسائل و ویژگی هایی می باشد که در انتخاب یک شمع تاثیر گذار است. اگر چه دسته ای از مردم صرفا شمع را برای ظاهر زیبای آن می خرند و آن را روشن نمی کنند، اما طرفداران پر و پا قرص شمع حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب شمع دارد. برای آن ها کیفیت شمع بسیار اهمیت. همین ویژگی (کیفیت بالا) است که شمع های وارمر را نسبت به سایر شمع ها متمایز کرده و خریداران را به سوی خود سوق داده است.

 

شمع وارمر چیست؟

از شمع، به‌منظور منبعی برای تولید نور و گرما استفاده می‌شود. این گرما و نور از سوختن فتیله ای نخی در درون توده ای از پارافین جامد تولید می شود. در سالهای دور که هنوز برق اختراع نشده بود شمع منبع اصلی تولید نور و روشنایی بود. امروزه در زندگی های مدرن که نیروی برق تمام ابعاد زندگی را فراگرفته است، از شمع برای مواقع ضروری مانند قطعی برق برای تولید روشنایی استفاده می شود. با این که از نظر کاربرد روشنایی، شمع جای چندانی در زندگی های امروزی ندارد اما همچنان پرطرفدار و دوست داشتنی است. چرا که شمع بیشتر برای ایجاد یک حس نوستالژیک و رمانتیک، تزیین محیط و نوعی لوکس کردن طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

از همین رو هنوز هم متقاضیان زیادی دارد. علاوه بر این نوعی شمع های کوچک و زیبا وجود دارند که آنها برای تولید گرما کاربرد دارند. شمع های وارمر یا گرم کننده شمع های کوچکی هستند که برای گرم نگه داشتن غذا بر روی میز یا سفره غذا استفاده می شوند. شمع وارمر برای تزیین محل های مختلف نیز استفاده می شود.

وارمر تزیینی

نوعی از شمع های وارمر معروف به شمع سکه ای برای تزیین محل های مختلف منزل، محل کار، سفره عقد، سفره هفت سین و یلدا استفاده می شوند. این محصولات که در عین کوچکی زیبایی خاصی به محیط می دهند و به راحتی می توان در دیزاین های مختلف برای ایجاد حسی متفاوت و شیک به کار برد. شمع در زیبایی دکوراسیون و ایجاد محیطی لطیف نقش بسزایی دارد. به همین جهت برای داشتن خانه ای متفاوت، شیک و پر از انرژی مثبت شمع ها را فراموش نکنید. در ضمن، شمع های وارمر بدون دود هستند و می توانید آنها را ساعتها روشن نگه دارید.

شمع وارمر را به وسیله پارافین بدون رنگ می سازند و به همین خاطر ایجاد آلودگی نمی کنند. اگر می خواهید میهمانی شبانه تان منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد و در خاطره ها بماند، می توانید از شمع های وارمر برای تزیین میز شام، اطراف شومینه، روی پله ها و مناطق مختلف خانه استفاده کنید. برخی از انواع شمع های وارمر معطر هستند. انرژی مثبت شمع در میهمانی ضمن زیبایی و روشنایی، موجب آرامش و دلنشین شدن محفل ها می شود.

شمع وارمر زرد رنگ سپهر

شمع سپهر در رنگ های متنوع زیبایی بخش محیط شما خواهد بود.

کاربرد شمع وارمر

   شمع وارمر شمع کوچکی است که معمولا به شکل دایره بوده و در ارتفاع ۲ سانتیمتری در پوشش آلومینیومی قرار دارد. این شمع ها در عین کوچکی دارای مدت زمان سوخت بالایی هستند به طوری که حدود ۴ ساعت به راحتی می سوزند. به منظور گرم نگه داشتن غذا در هنگام سرو، از شمع وارمر استفاده می شود. این نوع شمع ها بدون بو و دود هستند و از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند، که همین امر موجب محبوبیت آنهاست. یکی از بهترین و پرکاربردترین نوع شمع ها هستند که در مجالس مختلف استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *